Zákazník má možnosť vyberať zo širokej siete Balíkovní, umiestnených na poštách a externých výdajných miestach. Vďaka prehľadnému vyhľadávaniu výdajných miest, ktoré je možné filtrovať podľa preferencií, si zákazník môže ľahko vybrať optimálne miesto na prevzatie zásielky. Sledovanie zásielok je k dispozícii tak pre odosielateľov, ako aj pre príjemcov, a to tak na webovej stránke, ako aj v mobilnej aplikácii.
Dopravu môžete založiť pomocou modulu Česká pošta, s manuálnym exportom do CSV. Na automatický prenos dát do systému prepravcu je nutné využiť službu Baselinker.
Zákazník si u vás v internetovom obchode vyberie doručenie na adresu Balíkovne. Tieto výdajné miesta vidia nakupujúci na mape a pomocou filtrovania podľa adresy, PSČ si ľahko vyberie to výdajné miesto, ktoré je mu najbližšie. Po podaní balíka len sledujete jeho cestu k adrese, ktorú zákazník zvolil. Po celú túto dobu môže Slovenská pošta informovať zákazníka e-mailom alebo SMS správou. Okrem bežného spôsobu sledovania zásielky na webe je to možné aj cez mobilnú aplikáciu Pošta Online.
V deň, kedy má byť zásielka doručená zašle Slovenská pošta adresátovi kód pre vyzdvihnutie. Balík si potom môže vyzdvihnúť prakticky ktokoľvek, kto pozná kód, a to aj bez nutnosti predkladať akýkoľvek preukaz totožnosti. Tak môže balík vyzdvihnúť niekto z rodiny alebo aj tretia osoba.