Consent Mode v2
Vzhľadom k požiadavkám Európskej komisie pripravuje Google veľké zmeny v práci s cookies. Táto situácia môže znamenať možnú stratu dát a obmedzenie možností zacielenia reklamy, čo je pre váš obchod kľúčové. V dnešnom článku sa zameriame na to, čo tieto zmeny prináša.
Čo je Google Consent mode v2?
Od 1. marca 2024 začne Google vo svojich službách (Google Analytics 4, Google Ads a ďalšie) požadovať odovzdávanie nových údajov v rámci cookie lišty. Táto novinka bude zaistená implementáciou novej funkcie Consent Mode v2. Cieľom tejto zmeny je zabezpečiť, aby služby Google naďalej rešpektovali predpisy regulujúce spracovanie osobných údajov v oblasti digitálneho marketingu.
Ako je to teraz?
Aby bola funkcia Consent Mode v platformách Google správne funkčná, bolo doteraz nevyhnutné, aby sa prenášalo s každou požiadavkou niekoľko parametrov, ktoré identifikujú aktuálny stav súhlasu používateľa s meraním.
ad_storage – tento atribút stanovuje, či môže Google spracovávať odoslané požiadavky z webu a ak áno, či môže uložiť súbory cookie do prehliadača používateľa. Vďaka súborom cookies môže Google vykonávať dodatočné meranie konverzií, analyzovať marketingové publiká, atď.
analytics_storage - táto premenná určuje, či môže Google Analytics merať návštevnosť webu a ďalšie štatistiky dostupné v Google Analytics. Súčasne umožňuje uložiť súbory cookie Google Analytics do prehliadača používateľa pre následnú identifikáciu daného zariadenia.
Čo sa teraz zmení?
Google teraz predstavuje novú verziu tejto služby, ktorú je nevyhnutné implementovať, ak máte záujem naďalej využívať dáta z cookies na remarketing alebo zlepšovať dáta prostredníctvom rozšírených konverzií.
Od marca 2024 bude Google vyžadovať dva nové parametre, ktoré budú indikovať, či používateľ udelil súhlas so zasielaním jeho zahashovaných osobných údajov (napr. emailových adries), a tiež či súhlasí s personalizáciou reklám na základe jeho profilu (napr. remarketing, vytváranie publika).
ad_user_data - nastavuje, že Google má povolenie spracovávať osobné dáta užívateľov, ktoré môže využívať pre Rozšírené meranie konverzií. Táto funkcionalita prispieva k presnejšiemu meraniu vďaka možnosti identifikovať používateľov prihlásených v prehliadači Chrome. Tento parameter bude automaticky odvodený z hodnoty ad_storage a nie je nutné ho pridávať.
ad_personalization - nastavuje, že používateľ vyjadril súhlas s personalizáciou reklám v rámci jeho profilu. Pri tomto súhlase je používateľ zaradený do remarketingových publik.
Čo musím urobiť ja?
V Rocketoo sme všetky zmeny týkajúce sa Consent Mode v2 pridali. Nové súhlasy budú automaticky napojené na súhlas s Personalizovanými cookie v rámci cookie lišty. Preto nie je potrebné vykonávať žiadne nové nastavenia alebo úpravy.
Vám odporúčame iba skontrolovať dokument popisujúci prácu s cookies, na ktorý je odkazované v texte v cookie lište, a do tohto dokumentu pridať informáciu, že súhlasom s Personalizovanými cookies užívatelia dávajú súhlas aj s novým typom dát.